Izdruka: 16.10.2018. 4:46 no http://MONSTERFOOD.LV  

MONSTERFOOD.LV

 


Vai Arginīna Alfa-Ketogluterāts palīdzēs jums iegūt vairāk no jūsu treniņiem?

            

 

Kā tas ir radies?
 
Arginīna Alfa-Ketogluterāts (pazīstams arī kā AAKG un Arginīns) ir aminoskābe, kura ir nepieciešama, kad runa ir par slāpekļa oksīda (NO) ražošanu jūsu aknās. Gan AAKG gan slāpekļa oksīds pastiprina muskulatūras būvēšanas ietekmi, kura rodas no intensīviem treniņiem un uztura bagātinātājiem. Tā skaidro Amerikāņu Diētiskās asociācijas pārstāvis Jim White.
 
 
Kā tas darbojas?
 
 
Arginīna Alfa-Ketogluterātu bieži lieto nieru slimību, zarnu un kuņģa darbības traucējumu novēršanai. To izmanto arī lai palielinātu seksuālo enerģiju un lai novērstu erektilās disfunkcijas traucējumus vīriešiem.  Arginīna Alfa-Ketogluterātu mēdz izmantot arī lai uzlabotu sportiskos sasniegumus, jo tas palīdz aknām noārdīt dažādus blakus produktus, kuri rodas muskulatūras darbības rezultātā, piemēram, amonjaku. Atlēti uzskata, ka AAKG uztura bagātinātājs palīdz tiem trenēties ilgāk, ar mazākām sāpēm un stīvumu, un audzēt vairāk muskuļu masas.
 
 
Pētījumi liecina, ka L-arginins stimulē proteīna sintēzi, kas palīdz audzēt muskulatūru un palielināt tās izmērus, spēku un izturību. Ir konstatēts, ka uzņemot 10-15 gramus AAKG dienā, ķermeņa insulīna līmenis palielinās par 20-30%, kas savukārt, teorētiski, palielina spēka ieguvumu un muskulatūras augšanu. Kādā veidā? L-arginins palielina slāpekļa oksīda rašanos asinsvados, palielinot to diametru. Tas palielina asins plūsmu nepalielinot asins spiedienu. Kad asins vadi izplešas, vairāk asiņu spēj nonākt muskuļos un to audos, kas nodrošina lielāku ogļhidrātu, olbaltumvielu un dažādu muskuļu audzēšanas hormonu transportēšanu uz muskulatūru.
 
 
Vairākos pētījumos ir konstatēts. Ka atlētiem, kuri lieto AAKG, muskuļu „pamps” ir lielāks un ilgāk turās. Jim White to skaidro ar to, AAKG iespaidā, muskulatūra kļūst stingrāka.
 
 
Ieteicamā lietošana:
 
Sarkanajā gaļā ir daudz L-arginina, tādēļ sarkanā gaļa spēj vairāk kā citas jums dot nepieciešamās izejvielas, taču, gaļai nebūs tāds pats efekts kā AAKG saturošiem uztura bagātinātājiem, skaidro Jim White, jo lielākā uzturu bagātinātāju daļa, tiek specifiski ražota un satur komponentes, kuru iedarbība notiek pakāpeniski, un spēj jūs nodrošināt ar nepieciešamām vielām ilgākā laika periodā. Otrkārt, lai uzņemtu nepieciešamo daudzumu AAKG no ēdiena, jums būs nepieciešams apēst lielu daudzumu ar ēdienu. Vienkāršāk būs papildināt savu ēdienkarti ar uztura bagātinātājiem.
 
 
Kā uztura bagātinātājs, AAKG tiek tirgots tablešu, kapsulu vai pulvera formā. Parasti ieteicamā deva ir 2-3 tabletes vienreiz vai divreiz dienā, tukšā kuņģī, ieteicams no rīta un 30 minūtes pirms treniņa. Pulvera formā esošam AAKG, ieteicamā deva būtu no 1500mg – 3500mg. Daudzi eksperti uzskata, ka tas ir drošs un lai iegūtu papildus efektu, AAKG var lietot kopā ar kreatīna produktiem!
 
 
VIENMĒR LASIET RAŽOTĀJA SNIEGTĀS NORĀDES PAR PRODUKTA LIETOŠANU, KURAS IR UZ PRODUKTA ETIĶETES!!!
 
 
Blakusefekti:
 
 
Uz doto brīdi, pētījumi par negatīvām blakus parādībām, ir nepārliecinoši un tiek uzskatīts, ka AAKG ir drošs lielākajai daļai pieaugušo. Astoņu nedēļu pētījumā, no visiem tajā iesaistītajiem subjektiem, neviens nebija ziņojis par negatīvām blaknēm! Dozācija testējamiem subjektiem bija 4g AAKG dienā!
 
 
Tomēr 2009. gadā, avīzes rakstīja par trīs pacientiem, kuri tika nonākuši slimnīcā ar diezgan nepatīkamām blaknēm: galvas reiboņi, vemšana un samaņas zudums. AAKG nav ieteicams lietot ilgāk par 60 dienām, kā arī ir nav ieteicams pārsniegt ražotāja rekomendētās devas!
 
 
 
AAKG ir arī kā dabīgs asins šķidrinātājs, cilvēkiem, kuri ikdienā lietot asins šķidrinošus preparātus, ir jābūt uzmanīgiem ar AAKG! Atsevišķi ārsti uzskata, ka cilvēkiem, kuriem ir herpes vīruss (aukstumpumpas vai dzimumorgānu herpes), nedrīkst lietot AAKG, jo tas spēj pastiprināt vīrusa simptomus.
 
 
Tulkots no Men’s Fitness