Izdruka: 21.04.2018. 7:03 no http://MONSTERFOOD.LV  

MONSTERFOOD.LV

 


Trec Nutrition - Vitamin B Complex product card

 


Vitamīnu nozīme sportā

 

Pareiza diēta ir ļoti nozīmīga gan ķermeņa attīstībai gan pareizam organisma reģenerācijas procesam. Pieaugot treniņu intensitātei  dramatiski pieaug arī organisma vielmaiņas ātrums, ķermenim nepieciešama papildus enerģija un virkne ļoti svarīgu vielu ar regulējošu efektu, kas nodrošina vielmaiņas procesus organismā. Nozīmīgākās no šīm vielām ir vitamīni, kurus lielākajā daļā gadījumu mūsu organisms nespēj pats sintezēt, t.i vitamīni ir jāuzņem ar pareiza un sabalansēta uztura palīdzību. Vitamīni līdzdarbojas vielmaiņas procesā kā stimulējošas vielas un atbalsta enzīmu darbību. Gadījumos, kad ir nepietiekams vitamīnu daudzums, daudzas fermentu reakcijas organismā ir nepilnīgas vai pat nenotiek vispār. Atsevišķu vitamīnu trūkums pavājina organisma metabolismu un izjauc bioķīmisko līdzsvaru organismā.

 

B grupas vitamīnu komplekss

 

Vitamīni ir atbildīgi par galvenajiem enerģiju radošajiem procesiem cilvēka organismā, kas ir īpaši svarīgi atlētiem un fiziski aktīviem cilvēkiem. B grupas vitamīni līdzdarbojas vielmaiņas procesā un nodrošina enerģijas ieguves procesus organismā no visiem ar ēdienu uzņemtajiem ogļhidrātiem, taukiem vai olbaltumvielām. Tāpēc pietiekams un sabalansēts vitamīnu līmenis ir ļoti svarīgs mūsu organisma funkcionēšanai. Sportistiem un fiziski aktīviem cilvēkiem nepieciešamais ikdienas vitamīnu daudzums bieži vien ir ievērojami lielāks nekā vidusmēra cilvēkam, kam daudzos gadījumos netiek pievērsta pietiekama uzmanība. Lai nodrošinātu papildus enerģijas daudzumu  organismam ir nepieciešams sabalansēts makroelementu un īpaši B grupas vitamīnu daudzums.

 

B grupas vitamīnu iedalījums un funkcijas

 


B1 vitamīns (tiamīns) palīdz iegūt enerģiju no ogļhidrātiem, piedalās muskuļu un nervu regulācijas procesos, ir ļoti nozīmīgs reģenerācijas nodrošināšanā. B1, B6 un B12 vitamīni ir iesaistīti serotonīna sekrēcijā (neiromediators, kas ir atbildīgs par labsajūtu) smadzenēs. Rekomendējamā diennakts deva vidusmēra cilvēkam: 2-3mg. Vitamīna trūkums organismā var novest pie hipovitaminozes, kas izpaužas kā depresija, nogurdināmība, slikta atmiņa, apetītes trūkums, roku un kāju tirpšana. B1 vitamīns pozitīvi ietekmē nervu sistēmu un garīgās spējas. Organisms spēj iegūt aptuveni 0,5mg tiamīna no katrām 1000 Kcal patērēto ogļhidrātu jeb aptuveni pus kilograma maizes. 

 

B2 vitamīns (riboflamīns) ir ļoti nozīmīgs, jo tas piedalās galveno makroelementu, ogļhidrātu un tauku pārstrādes procesos, kā arī stimulē aminoskābju un olbaltumvielu sintēzi organismā, nodrošina enerģijas pārneses un transportēšanas procesus. Līdzīgi kā ar B1 vitamīnu, organisms spēj iegūt tikai aptuveni 0,6mg riboflamīna no katrām 1000 Kcal ogļhidrātu. Diemžēl, organisms zaudē ļoti daudz riboflamīna svīšanas procesā. Rekomendējamā diennakts deva vidusmēra cilvēkam: 2-3mg. Vitamīna trūkums izpaužās kā augšanas traucējumi.Tas var izraisīt arī acu, ādas un gļotādas bojājumus, sāpes kājās, rokās, lūpu kaktiņu iekaisumu, matu izkrišanu, bezmiegu, muskuļu nespēku.

 

B3 vitamīns (niacīns, PP jeb nikotīnskābe) palīdz ķermenim ģenerēt enerģiju aerobas slodzes apstākļos. Lai organisms pilnīgi spētu izmantot visu uzņemto enerģiju, ir nepieciešams uzņemt aptuveni 8mg niacīna uz katrām 1000 Kcal. Vitamīna trūkums visbiežāk samazina vielmaiņas ātrumu, rodas kuņģa-zarnu trakta un nervu sistēmas traucējumi, āda kļūst sausa un lobās. B3 pozitīvi ietekmē gremošanas sistēmu, vajadzīgs ādas veselīga izskata nodrošināšanai, mazina iekaisumu.

 

B4 vitamīns (holīns) samazina holesterīna līmeni, izvada toksīnus no organisma, piedalās nervu impulsu pārvadē, kas ir ļoti svarīgi smadzeņu darbībai, uzlabo atmiņu. Holīns ir lecitīna sastāvdaļa, tā trūkums var izraisīt atmiņas traucējumus

 

B5 vitamīns (pantotēnskābe) palīdz iegūt enerģiju no uzņemtajiem ogļhidrātiem, taukiem un olbaltumvielām, piedalās glikozes šķelšanas procesā, palīdz imūnsistēmai cīnīties ar patogēniem, sekmē brūču dzīšanu, aizkavē novecošanas procesus organismā. Intensīvi trenējoties ir ļoti būtiski, lai šis vitamīns būtu pietiekamā daudzumā. Par vitamīna trūkumu liecina matu izkrišana, nervozitāte, bezmiegs, ekzēma, paātrināta sirdsdarbība, pazemināts asinsspiediens.

 

B6 vitamīns (piridoksīns) piedalās aminoskābju sintēzē un paaugstina olbaltumvielu vielmaiņu, tāpat piedalās nervu sistēmas regulācijā un ir ļoti nozīmīgs smadzeņu darbībai. Atlētiem, kas ar diētu uzņem lielu daudzumu oblaltumvielu, ir īpašī svarīgi uzturēt pietiekamu B6 vitamīna līmeni, jo līdzīgi kā B5, arī šis vitamīns piedalās glikozes šķelšanas procesos, tam ir būtiska loma hemoglobīna ražošanas procesā, palīdz organisma detoksikācijā.

 

B7 vitamīns (biotīns, dažreiz tiek dēvēts par vitamīnu H) palīdz uzturēt normālu glikogēna līmeni, izvada ogļskābo gāzi no organisma, ir nozīmīgs matu, ādas un nagu augšanas procesos, tāpēc bieži tiek iekļauts dažādos kosmētisko līdzekļu sastāvos. Piedalās ogļhidrātu un tauku vielmaiņas procesos. Neitralizē pārslodžu laikā organismā radušās pienskābes, tāpēc jo smagāks treniņu režīms jo vairāk biotīna nepieciešams organismam. 

 

B8 vitamīns (inozīts) Novērš pārmērīgu tauku uzkrāšanos aknās un citos orgānos. Uzlabo vielmaiņas procesus caur šūnu sienām. Parasti vitamīna sintēzes traucējumu gadījumā ir novērojama muskuļaudu distrofija.

 

B9 vitamīns (folskābe) ir būtiska sarkano asinsķermenīšu veidošanas procesā kaulu smadzenēs, šūnu veidošanā, nodrošina anaboliskos procesus un olbaltumvielu sintēzi, nodrošina normālu smadzeņu un aknu darbību darbību, atbild par apetīti.

 

B10 vitamīns (paraaminobezoskābe) piedalās asinsrades un olbaltumvielu sintēzes procesos,  atbild par vairogdziedzera darbību. B10 ir spēcīgs antioksidants, kas palīdz ādai aizsargāties no kaitīgā UV starojuma. B10 ir būtiska loma arī olbaltumvielu un proteīnu dalīšanās procesos, tāpēc šis vitamīns ir būtisks tieši spēka sporta veidu un kultūrisma sportistiem.

 


B12 vitamīns (cianokobalamīns) galvenokārt ir atbildīgs par olbaltumvielu un proteīnu sintēzi organismā, tāpat piedalās cukura un ogļhidrātu šķelšanas procesos. Piedalās, metionīna sintēzē (neaizvietojamā aminoskābe, kas atbild par prieka un laimes sajūtām) B12 trūkums negatīvi ietekmē visu organismu izraisot vājumu, svara zudumu, sliktu ēstgribu, nervozitāti. B12 ir vienīgā uzturviela, kas satur mikroelementu kobaltu.

 


Kam ieteicams lietot preperātu?


VITAMIN B COMPLEX ir augstvērtīgs speciāli sagatavots vitamīnu maisījums atlētiem, kas nodrošinās visu nepieciešamo B grupas  vitamīnu devu. Preparāts satur palielinātas vitamīnu dienas devas un metaboliskos stimulatorus vielmaiņas ātruma palielināšanai un uzņemto barības vielu optimālai izmantošanai gremošanas un vielmaiņas procesā. VITAMIN B COMPLEX tāpat būtu ieteicams, personām ar iespējamu B grupas vitamīnu trūkumu, hroniska noguruma pazīmēm, stresa nogurdinātiem cilvēkiem. B grupas vitamīnu komplekss var būt labs aizvietotājs citiem, daudz kaitīgākiem stimulatoriem, kā piemēram, alkohols, cigaretes vai kafija.

 

Šo produktu var iegādāties šeit: Vitamin B Complex